Mindful running maakt gebruik van de combinatie van mindfulness, ademhalingstechnieken en natuurlijk hardlopen. Mindful, dat klinkt misschien wat zweverig. Maar mindfulness past heel goed bij een repetitieve sport als hardlopen. Het leert je hoe je volop kan genieten van het hardlopen en de omgeving, met een optimale ademhalingstechniek en aanwezig zijn in het ‘hier en nu’. Met als resultaat minder stress en meer energie. Het is een workshop voor ‘softies’ en vooral voor bikkels.

HUISHOUDELIJKE MEDEDELINGEN:
Ontvangst & registratie
Ontvangst is vanaf 8.45 uur tot 8.55 uur in het clubhuis van A.V. Sprint. Je kunt je op de begane grond achter in het clubhuis melden op vertoon van de bevestigingsmail. Deelname aan de clinic is op eigen risico. Vanuit deze verzamelplek lopen we gezamenlijk naar het bos.

Programma
Na ontvangst en aanmelding start om 9.00 uur de clinic Mindfulrunning onder leiding van Maria Alta. Het programma duurt 1,5 uur. Houdt er veiligheidshalve rekening mee dat u pas om 10.45 terug zult zijn in het clubhuis.

Voorbereiding en nazorg
Het weer is [fris en soms wat regenachtig]. Handig met dit weer is om dunne laagjes kleding aan te doen. Het allerbelangrijkste zijn goede loopschoenen. Neem voor na de training droge kleding mee. Douchemogelijkheden, kleedkamers & kluisjes (bruikleen 1 euro) zijn zoals bekend bij jullie in ruime mate aanwezig.

TIPS:
Kleding
Trek makkelijke (hardloop)kleding en schoenen aan. Neem eventueel ook wat extra kleding mee die je naar behoefte kunt aan- of uittrekken. Het ene moment luister je naar uitleg en het andere moment ben je actief bezig.

Voorbereiding
Je hoeft niets voor te bereiden. Het is niet erg als je nog niks over mindfulness, ademhalingstechnieken of hardlopen weet. Maria vindt het belangrijk om te benadrukken dat het geen hardlooptraining is en dat de hoeveelheid kilometers en snelheid ondergeschikt zijn aan het uitvoeren en ervaren van de oefeningen.